Hotărârea nr. 1075/2023 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.074/2021 privind stabilirea sistemului de garanţie-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile
Principalele modificari sunt urmatoarele:
- Platile catre administratorul SGR se realizeaza prin transfer bancar
- Producatorii percep de la clienti garantia privind ambalajele SGR- CU EXCEPTIA cazului in care producatorul decide sa suporte costul garantiei in cazul oferirii produselor cu TITLU GRATUIT, PREMII, MOSTRE;
- Producatorul trebuie să indice valoarea garanţiei distinct de preţul produsului, atât la raft, cât şi în documentele fiscale aferente produsului în ambalaj SGR;
- Este INTERZISA introducerea in piata nationala a produselor ambalate, daca producatorii acestora nu au contract cu administratoul SGR si daca nu respecta obligatia de inregistrare a ambalajelor SGR
Garanţia nu va fi restituită către consumatori sau utilizatorii finali, iar operatorii punctelor de returnare nu vor avea obligaţia de a prelua ambalajul în cadrul acestora, dacă ambalajul returnat:
- nu are aplicat marcajul care indică apartenenţa la SGR,
- nu este returnat întreg ori este degradat sau deformat astfel încât nu se poate stabili apartenenţa la SGR
- nu este golit în întregime de conţinut
- nu este returnat în termen de maximum 24 de luni de la data publicării pe pagina de internet a administratorului SGR
Echipa ManagerdeMediu prin experienta similara in domeniul ambalajelor, asigura servicii integrate de : calcul si identificare ambalaje SGR, raportarea ambalajelor SGR, raportarea ambalajelor catre RETURO, raportari RETURO, raportare ambalaje la fondul de mediu, raportari AFM, gestiunea deseurilor, efectuarea analizei privind ambalajele.